marți, 19 mai 2020

Ai un dulap plin de haine? Povestea aceasta este pentru tine

După ce am citit/am ascultat articole și cărți despre minimalism, am dezvoltat un ghid simplu care mă ajută de fiecare dată când fac curat în dulapul cu haine. Ghidul îl aplic și când sunt tentată să îmi cumpăr ceva nou, fiindcă îmi imaginez că toate hainele de cumpărat se află deja în dulapul meu și le sortez de acolo (doar că sunt în magazin și îmi las mintea să creeze acele scenarii). Ok! Prea multă vorbăraie strică.

GHID PENTRU A DEVENI STĂPÂNUL HAINELOR TALE

1. CE HAINE VOR PLECA SPRE ALTE TĂRÂMURI?
👚cele care nu îți vin;
👚cele care nu sunt într-o stare bună (rupte, pătate);
👚cele cărora le-ai promis că le vei repara/transforma și nu ai făcut-o;
👚cele pe care știi că nu ai de gând să le repari/transformi;
👚cele în care nu te simți bine (prea largi/strâmte/transparente, au ceva neplăcut);
👚cele care nu te avantajează ca formă, culoare etc.;
👚cele care păstrează amintiri neplăcute;
👚cele care nu se asortează cu nimic din dulapul tău;
👚cele care nu îți plac pur și simplu (tu alegi);
👚cele pe care le-ai primit de la persoane care nu te încântă;
👚cele care sunt din materiale îndoielnice (nylon, poliester etc., doar dacă ai alternative mai bune);
👚cele care sunt peste limita nevoilor tale;
👚cele pe care le porți foarte rar;
👚cele pe care nu le porți prin casă, deși le-ai păstrat pentru așa ceva (oricum unele dintre hainele bune pe care le ai vor deveni haine de casă);
👚cele pe care le-ai colecționat ca amintiri dragi (transformă-le în ceva util sau fă-le o poză și spune-le „Mulțumesc!”, după metoda KonMari).

2. CE HAINE VOR RĂMÂNE PE TĂRÂMUL TĂU MAGIC (dulapul)?
👖cele care îți dau o stare de bine, indiferent de motiv;
👖cele de care ai neapărată nevoie (pentru serviciu, de exemplu);
👖cele care se potrivesc cu tot ce ai prin dulap;
👖cele în care arăți așa cum îți dorești.

3. CE HAINE VOR FI PUSE ÎN FAȚA CELOR PE CARE LE VEI PĂSTRA?
👠cele cărora nu ești încă pregătită să le dai drumul;
👠cele cărora le promiți că le vei purta mai mult.

Ultima categorie este cea a tărâmului de trecere: la un moment dat vei simți că trebuie incluse ori în tărâmul tău magic, ori să le lași să plece spre alt tărâm.

Treptat vei dezvolta mușchi pentru selectare rapidă și va fi mai ușor. Orice provocare are un farmec aparte, nu-i așa? Sunt sigură că vei reuși să treci cu bine peste provocarea mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu