miercuri, 20 mai 2020

Muștar de casă (mai simplu decât pare)

Sunt multe tipuri de muștar pe piață (scumpe, ieftine, cu/fără semințe, cu/ fără o tonă de chimicale), însă nu am găsit niciunul de care să prind drag sau poate gust? Așa că am încercat să îl fac singură acasă și mi s-a părut mai simplu decât mă așteptam. Iată cei trei pași pe care i-am urmat:

  1. Am pus într-un borcan semințe de muștar spălate bine și le-am acoperit cu o cantitate dublă de apă, lăsându-le o zi în frigider.
  2. Am spălat iar semințele, le-am pus în robot alături de sare, apă, ulei, turmeric (uneori, am adăugat drojdie inactivă, mirodenii, chia, Psyllium).
  3. Mi-a părut bine că nu voi mai scotoci magazinele după muștar și că, pe lângă un gust deosebit, varianta sănătoasă de casă mi-a adus o mică economie în pușculiță.
Semințele sunt ușor iuți, așa că le folosesc în concentrație de 10-20%.
Se poate face mai concentrat și se folosește în maioneză sau în alte sosuri.
Atunci când vreau să îl consum direct, în concentrația menționată, și iese prea subțire, folosesc chia și/sau Psyllium pentru a-i da consistența dorită.
Oricum, la frigider se mai îngroașă acest tip de muștar.

Să aveți poftă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu